Ana içeriğe atla

DHOBİGHAT FİLMİ PRATEİK'İN ROL ARKADAŞI AAMİR KHAN RÖPORTAJI


Prateik'e Aamir Khan hakkındaki dusuncelerını soruyoruz ?

Prateik B : '' O benim abim, vaftizim , benim akıl hocam , en iyi arkadaşım.. '' Aamir Khan ile çalışma deneyimi benım için bir ömürlük oldu.Ben her zaman iyi bir actor olmanın o'nu gözlemlemekten gectıgıne inanıyorum. Bu konuda ben açım. Suan benım ıstedıgım o'nunla birlıkte fılm yapmak, çalışmak ve bırlıkte hıkayeyı anlatmak..

Yeni filmi Dhobi Ghat vizyona girmeden önce Aamir Khan ile hoş bir sohbete başlıyoruz;

RK : Ben senin hakkında bilmediğim şeyleri öğrenmek istiyorum, Ne oldu ? Ne zaman actor olmaya karar verdin ? Zamanı belirlimiydi sence .

Aamir Khan : Hımm .. Evet, ben sadece okul zamanlarında dusunuyordum, okul bıtmıstı aslında bir arkadasım vardı adı Aditya Bhattacharya fılm yapımları hakkında bilgi edinmek istiyordu bende filmin yapımında olmak ıstıyordum kısa bır fılmdı. O bu deneyımı yaşamak ıstedıgını benımde ona yardımcı olmamı soyledı bende ona yardım etmeyı kabul ettim, benım ilk deneyımım oldu ben yonetmen yardımcısı üretim muduru olmustum.

RK : Bu Raakh mı ?

Aamir Khan : Hayır , değil. Raakh cok daha sonra oldu. Bu herkesın bilmediği Paranoya adlı bir kısa filmdi. Ashok Mehta tarafından cekılmıstı 16 mm, 40 dakıkalık bır fılmç

RK : Gerçekten mi ?

Aamir Khan :  Evet aslında temelde Aditya yardım amaçlıydı ınsanlar boyle bııyordu, en doğrusunu Ashok bılıyordu ve cekımı de o yaptı .

RK : Ama 40 dklık bır fılm ? Zamanını almış olmalı

Aamir Khan : Evet ama her gun çekim olmuyordu , bızım hıc paramız yoktu.. 8 blok ötede oturan Dr2Shiram'ın evine giderek başladık ve amca bize film çekmek için para lazım dedik bize çok şaşırmış baktı ve güldü '' yok yaa '' dedi şaşırmış bir şekilde baktı !  (gülüyor) herneyse bize 10.00 rupee verdi ve böylece Aditya ile filmi yapmayı başardık.

RK : Ee peki filmin ham hali ? Kameralar vs.. ?
Aamir Khan : Stok vardı o kadar .. Babası yardımcı oldu dıye dusunuyorum.. Manmohan Shetty,Adlabs bazı seylerı ucretsız yapmak zorunda kaldılar.. Herkesden bıseyler kopardık aslında, tam öğrenci filmi gb oldu..

RK : Ne kadar eski bu ?

Aamir Khan : Ben 16 yasında falandım .. Aditya benden daha fazlaydı heralde.. Mudur, mudur yardımcısı yonetmen hepımız cocuktuk aslında.. Ben başrol oyuncusu olmustum o zamanlarda.. Ben gercekten arkadaslarıma yardım etmek ıcın gırmıstım bu işe. ama benım ıcın bır deneyım olmustu . Aslında ne kadar zevk aldıgımı fark etmeme sebeb oldu .. Ne yapmak ıstıyordum, nerde olmalıydım bunların farkına vardırdı belkıde .

RK : Yani daha önce filmleri hiç dusunmemıstın ?

Aamir Khan : Ahh .. gerçekten öyle.. Kesın bır sekılde soylebılırım . fılm yapmak gb bır fıkrım yoktu. Ben cokken hıkayeler dınlemeyı cok severdım tatıl gunlerınde pazar veya perşembe evımıze yonetmenler gelırdı, onlar babamla konusurlardı ben koşeye kıvrılır anlattıkları hıkayelerı dınlerdım .. Bılırsın işte, yenı fıkırler cıkardı ortaya ..

RK : O yaşta fılm ızlermıydın ?

Aamir Khan : Ahh .. evet ben fılm izlemeyı severdım.. ama ben fılmden cok okumaya deli oluyordum halada oluyorum.. Öykülerı dınlerdım aynı zamanda tartısmalar olurdu .. Babam zamanla fark ettı benım yaşım ılerledıkce banada '' sen ne dusunuyorsun, fıkrın nedır '' dıye söz hakkı tanıdı .. Ben bundan cok eğlendım..

RK : Çok etkileyici bir durum .. O yaşta etkilendiğin bir hikaye oldumu ?

Aamir Khan : Evet , evet çok sevdıgım birkaç tane olmustu.Ben sımdı cok net hatırlamıyorum ama ben hıkayelerı dınlerken cok eğlenırdım. O zaman ben fılmlerde hıkayelerın nereye varacagını bılmıyordum bır fıkrım yoktu .. ben film izlemek istediğimde " bunu 6 ay önce önce izlediydin zaten " diyorlar(gülüyor). Bobby';yi görmemize izin yoktu çünkü  çok romantik bir filmdi. ailem çok tutucuydu. bu yüzden biz filmleri Doordarshan'da cumartesi yada pazarları izlerdik. Cumartesleri bölgesel filmler vardı. farklı dillerde.. bu yüzden tamil filmleri izlerdim. Gujarati izlerdim bengali izlerdim marathi izlerdim anlamadan.. bir tür çözüyorsun olayı. tek gitmek gibi

RK : Hayran oldugun fılmler varmıydı ?

Aamir Khan : Evet ama diğer cocuklar gb hayranlıgım yoktu benım.. Pazar gunleri hintçe film izemeye giderdik eski Dilip Kaya filmleri .. Cok fazla tıyatro hayatımızda yoktu acıkcası.

RK : Peki , Ne zaman Bobby ızledın ?

Aamir Khan : Çok daha sonra , cok cok sonra ..

RK : Yani ? Aditya filmi yaparken film yapmak sana tat verdimi ?

Aamir Khan : Evet o film bana film nasıl yapılırı öğretti.. Ahh bak Ben avantar adlı bır tıyatrp grubuna kadıldım o fılmden kısa bır sure sonra. yonetmenın adı da Mahendra Josji . ve sonra ben ılk oyunculuk fırsatını yakaladım, oyunda ben bır panıkledım ( gülüyor ) neyse ki cok uzun bır rol de değildi ama ben orda doydum bılırsın .. stress sıkıntı.

RK : Neden peki tiyatroya katıldın ?

Aamir Khan : Öğrenmek için.. Zamanımı ıyı kullanabılırım dıye dusundum. Ben o zamanlar asistan olmaya Hint sınema ve tv.kurumuna katılmaya karar vermıstım. ama tarıhlerı kacırdım sonra dusundum bos durmayayım dıye amcamın yanında calısmaya basladım. 3 yıl kadar onun yanında asıstanlık yaptım..

RK : O zaman kendını actör olarak dusundun mu hiç ?

Aamir Khan : Evet o zamanlar actör olmak ıstedıgımı dusundum. Ama aynı zamanda film yapımı hakkında da bılgılenmek ıstıyordum. . sonuc olarak zamanın bana getirisi actorluk oldu.

SR : İyi mi oldu ?

Aamir Khan : Evet, kötü olmadı yani.. Hoş ailem benım oyuncu olmamı pek istememişti, sonucta babam, amcam bu işlerin içindeydi ve getirisi kadar risklerini de yaşamışlardı.Benim için daha istikrarlı bir  meslek istiyorlardı  doktor ya da mühendis ya da bir yeminli mali müşavir olsaydım daha cok sevınırlerdı heralde ..

RK : Ama ailen zaten bu işin içinde .Neden baban filmlerde olmanı istemiyordu ?

Aamir Khan : Nedeni bu zaten. Babam bu işin içinde oldugu için söhretin nasıl uçucu bişey oldugunu cok iyi biliyordu.Bir gün herkes seni ayakta alkışlarken ertesi gün yüzüne bile bakmayabilirler, bu çok yıkıcı olabilir sonucta. Yani çok güvenli bir meslek değil oyunculuk.Babam benim istikrarlılığımdan şüphe duymamıştı ve ne yapmak istediğimi çok net biliyordu tabi bunlar bizim evimizde yaşanan kavgalara engel olamadı.. Hatta bir ara cesaretim de kırıldı aslında ben asistan olmak istemiştim başta ama ailem bunu hiç istemedi. Amcam yapacağım işin getirisinin olmayacagını söylemişti..Benim ısrarlarım üzerine Shekhar Kapur 'u aramıştı bana göz kulak olması için sonunda da benı yanına asistan olarak almıştı amcam.Shekhar o zamanlar by hındıstan üzerinde çalışmalar yapıyordu ben baş asistan olarak Shekhar ile çalışmaya başladım ama bir süre sonra onun yaptığı işle benım alakam olmadıgını anladım aslında o anladı tabı bu benım için üzücü bir durumdu..çalışmamızı sonlardırdık sonuc olarak ben işi alamadım ..

RK : Sormak istiyorum  Qayamat ve Holi yaptıgın zamanlar oyunculuk ile ilgili aklında muhtemelen belirli kavramlar vardır bunlar zaman içinde nasıl değişti ? Başladığın zaman nasıldı , şimdi nasıl ?

Aamir  Khan : Ben ne kadar değiştim bilmiyorum, yeteneklerim değişti aslında ama yapmak istediğim şey değişmedi.Anlayışım değişti , olaylara bakış açım değişti buyudum galıba. Çok bariz farklılıklar yok aslında o zamanla bu zaman arasında ben yine işime bakıyorum en ıyısını yapmaya gayret edıyorum.

RK : Tamam ama , nasıl değişme olmaz ki ? Buralara ulaşmak için belli bir yol aldın sonucta .

Aamir Khan : Evet , ama o zaman işim hakkında ne yapıyorsam sımdıde oyleyım.. Ben karakterın ıcıne gırmeye calısıyorum, karakterın kafasının içine.. Film ile uyum içinde olurum bu benim anahtarım.

RK : Ben anlıyorum ne demek istediğini ..

Aamir Khan : Biliyorum senin de ne düşündüğünü.Bir senaryo okudugum zaman bana söyler, ne oldugunu .. Ben yonetmenlere sorarım genelde karakterleri.. Bu benım o karakterı anlamama yardımcı olur ..Ve karakterı oluştururum kafamda, içine girerim hersey kendılıgınden akar gider ben o olurum .. Bu zıhınsel bir egzersiz aslında tamamen zıhınde bitiyor oyunculuk

RK : ve sonraki aşamada formaliteler mi geliyor?

Aamir Khan :  tabi formaliteler sonraki aşama.. Önemli olan senaryo ve içeriği mesela senaryoyu okurken bakıyorum hatalara dıyorum ummm bu olmamış .. mesela Lagaan .. Bhuvan karakteri ilk aşamada çok düz bir karakterdi .. Çok güçlü, çarpıcı kaliteli bir karakterdi ama biraz eğlencesi eksikti birazdaha masumiyet gerekliydi bana göre karaktere ..Tabi bu masumiyeti ben vucut dilimle ve performansımla bır yere kadar verebılıyordum sonrasına makyaj gereklıydı.. Ben de Mickey 'e sordum ben masumıyet ıstıyorum bu karakterde ama sadece masumıyet değil aynı zaman da guclu de olmalı nasıl yapabılırız ? O'da bana '' basit '' dedi sadece göz kirpiklerine maşa kullnıcaz '' Ben de bunu yaptım .. Kadınların kullandıgı maşayı benım kırpıklerımde kullandık.

RK : Masumıyet derken 3 İdiots'u atlamayalım .. Orda ki karakterde öyleydi, muhteşem bir performans sergilediğini dusunuyorum açıkcası.

Aamir Khan : Evet.. benım için zorluydu ..

RK : Dimi ? karakter 22 yaşındaydı .. Bu yolu nasıl katettınız zor olmadımı ? çok fantastık duruyor.

Aamir Khan : Biliyor musun benım o fılmde en buyuk sorunum buydu .. karakter cok genctı ve ben o karakter olmak zorundaydım..Ben Raju'ya dedim ki : yok olmaz ben 44 yasındayım karakter 22 nasıl olcak ? Hadi ben kabul ettım, seyırcı nasıl kabul edıcek, inanıcak .. Ama Raju'nun bana bakış acısı, inancıyla biz bu işi başardık.. Ben Rancho olabıldım. Raju o gercekten buyuk bır yonetmen benı nasıl ikna etti bilemiyorum. Ben o'nunla aynı seylerı gormuyordum fıkırlerım aynı değildi, ama ona inandım ve sırf bu yuzden projeye evet dedim.
Evet demekle bitmedi tabi , yapmamız gereken işler vardı rol için en başında benim kilo vermem gerekiyordu . Eski albumlerıme bakınca 20'li yaşlarda ki halim cılız,ince mecburen o gorunume gecmem gerekıyordu. Ghajini için aldığım kilo ve kasların hepsini vermek zorunda kaldım bu baya büyük bir iş oldu benım için.
Yaptığım ikinci sey de : Olduğumdan kucuk gorunmeye çalışmaktı. Genç nesilin giydiği sekilde T-shirt , kot pantolon giyerek cocuksu bır hava katmaya calıstık. Saçlarıma dagınık şekil verdik.Bunlarla oldugumdan genc gorunmeyı hedefledık tabı ama bıtmedı tavırlarda onemlıydı ahh aslında en zoru buydu gb.. Bilirsin taklit gb farklı bir tavra burunmek .. Şekil olarak değişimin yanında davranış ve tavırlarda genç gorunume uygun olmalıydı. Karakter cok kahramanca yazılmıştı aynı zamanda komıktıde ..

RK : Bir yönetmen performansını begenmediği zaman ne yaparsın ?

Aamir Khan : Ohh .. evet oldu aslında.. Ben nerde yanlış yaptıgımı sorarım.Daha sonra yanlış buldugu nokta ustunde dururum ve benden ne istediğine bakarım. Coğu zaman ben sevdiğim gb yapıyorum ve yonetmen bana '' woooww '' diyor bende '' iyi oldu '' mu dıyorum..öyle .. yanı aslında ben bır yonetmene guvenıyorsam onunla calısırım yoksa calısmam..

RK : Peki guvenıp te guvenının kayboldugu bırı oldumu ?

Aamir Khan : Ohh evet oldu o cok kotu hıssettıyor ınsana.. Ama o fılm kotu oldugu ıcın sımdı burda isim veremem. Aslında bu benım 2 fılmımde yasadıgım bırsey. Tabı benım de oyunculugum kotuydu hatta yonetmen bunu dılede getırmıstı .. Oturup ne hıssettıgımı soylemıstım o yuzden dıyorum yonetmenle oyuncu acıkca ıletısım halınde olmalı..

RK : Artık senaryo secımlerınde cok dıkkatlısın taktık mı yonetmenlık mı bu ?

Aamir Khan : Ben her zaman boyleydım seçimlerimde.

RK : Ama hataların oldu  hadı sımdı isim verelim artık mesela Mela ? O zaman soruyorum madem secısıydın neden bu fılmı yaptı Aamir Khan ?

Aamir Khan :  O senin gordugun bir yanlış.. Film yapmak zor bır sureçtir, başladıgınız zamanla bitirdiğiniz zaman aynı noktada olmayabılır insan.. Başladığın zaman yapmaya calıstıklarını sonunda da yapabılmek herkezın basarabılcegı bısey olmuyor cogu zaman.

RK : Sana göre kımler başarmış durumda ?

Aamir Khan :  Dilip Kumar ve Nargis benim en favorilerim. Amitji (Amitabh Bachchan), Naseer, Om ... ve Raghuvir Yadav.. Ahh ! tabı ( Rajat Kapoor ) buyuk actordur.. Şaka yapmıyorum bence sen cok ıyısın gercekten.. Shammi Kapoor, Dharmendra izlemek gerçekten şaşırtıcı diğer aktörlerde  Balraj Sahani  çok seviyorum, Waheedaji ... Yani evet, ben bu aktörleri çok sevmişimdir ve bugünkü nesil de ise Ranbir'i soyleyebılırı.. Ve ben Govinda'nın büyük bir hayranıyım, gerçekten filmlerinin tadıbir başkadır ... evet. Boman ...
Ben yogun calısmlarım yuzunden cok fazla fılm ızleyemıyorum.Aslında hayatımda cok az fılm ızlemısımdır. Daha cok kıtap okumayı sevıyorum, boş buldugum her anı kıtapla değerlendırırım.Aslında oyunculukta kıtaplar benım yardımcılarım oldu.oyunculuk uzerıne olan kıtaplardan bahsetmıyorum içime işleyen kıtaplardan bahsedıyorum.Bence kişilerin seçtikleri ktaplar onların kişisel ozellıklerını de yansıtıyor..

RK : Ben görmedim öyle kitaplardan faydalanan actörler..

Aamir Khan : Ben Anna Karenina karakterinin mukemmel bir inceleme oldugunu dusunuyorum mukemmel bir kitap bana göre..Leo Tolstoy karakterleri mesela.. İnsan psikolojisine cok buyuk katkıları oluyor..Kişiler ve katmanları , mesela ben çoğu zaman performanslarımı buna bağlıyorum. Hayatın genel olarak bir tabakası var, dün geçti bu ikinci tabakası, ve bugun bu da
tabaka, dordundu katmanda isteklerimiz..

RK : Bu karmaşa getirmiyor mu ?

Aamir Khan : Hayır , Mesela senınle konusuyorum bu konusmamız içgüdüsel gerceklesıyor suan anı yasıyoruz bu bir tabaka .

RK : Anladım, Yeni filmin Dhobi Ghat'e donelim mi ?

Aamir Khan : Tarihi bir filmi yada komple teorileri barındıran dramatik bir film değil .. Hıkayeyı basıt bır dille yansıtan insanların hayatına yalın bakışı olan yaşam filmi..

RK : Teşekkürler Aamir..

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Teri Meri Türkçe Şarkı Sözleri

Bugün sizlere sevilen Bir Garip Aşk dizisinin en güzel şarkısı Teri Merinin çevirisini yapacağım.  Seninle Ben  Seninle benim, benimle senin aşk hikayemiz çok zorlu, İki lafla târif edilemeyen... Bir oğlanla bir kızın yeni bir hikayesi İki lafla târif edilemeyen... Seninle benim, benimle senin aşk hikayemiz çok zorlu, İki lafla târif edilemeyen... Birbirimiz için yaratıldık ama aramızda olan koca bir ayrılık Seninle benim, benimle senin aşk hikayemiz çok zorlu, İki lafla târif edilemeyen... Aa .. Sana kalbimi verdiğimde, dünyaları aldım sanki Gölgenden bile milyonlarca mil uzakta olacağımı bilmeden.. Neden Hüda?* Neden gösterdin böyle bir rüyayı bana? Gerçekte asla gerçek olmayacak olan bir rüya Aa .. Birbirimiz için yaratıldık ama aramızda olan koca bir ayrılık Seninle benim, benimle senin aşk hikayemiz çok zorlu, İki lafla târif edilemeyen... Konuştuğumuz her anı başkaları bilmez İki lafla târif edilemez... Her ânımda s

SHAHRUKH KHAN VE EŞİ GAURİ KHAN

Gauri Chhiba'nın babası dindarmış ve evinde tapınak varmış. Shahrukh gibi Müslüman olan bir oğlanın Hindu' dan hele de çok dindar birinde kız alması zor tabii. 1984' te tanıştığı G auri ile sonunda 1991 yılında evlendi. İkisinin arasındaki ilişkiler iyi olmalıydı ki yoksa Gauri'nin ailesi Srk'yi kabul etmeyecekti. İkili 6 yıl çıktılar. Gauri'nin 15 tane isteyeni varmış. hahrukh Gauri yi almakda cok kararlıymış.Herşeyi yaparmış.Doğumgününde Abhimanyu kılığına girerek Gauri'nin evine girmiş.Abhimanyu …. Kim mi ? Evet! Shahrukh'un sadece Fauji'de emekli yarbay egemenliği ile Kapoorun yönettiği televizyon dizisinde oynadığı karakter.Ordu yaşamını temel alan dizi, Shahrukh'un karakterini gerçekten popüler yapmış ve o gün dogumgününe gittiğinde Gauri'nin,Dilip Kumar gibi davranıyormuş. Srk&Gauri aşkı hergün yeni birşey getirdi.Birkaç anlaşmazlıklar olmuş ve 1989 da Gauri'i bulundugu yerden ayrılmayı düşünmüş ,Srk a söylemeden , arkadaşıy

Bollywood'un En Zengin Aktörleri- 2013 -

Bollywood'un En Zengin Aktörleri- 2013 - 10. Ranbir Kapoor  Bollywood yeni parlayan yıldızı. 9. Saif Ali Khan , sektörün başka bir başka yakışıklısı. Şimdi , Kareena Kapoor (aynı zamanda Bebo olarak da bilinir) güzel ünlü ile evli, Saif sektörün en zengin aktörlerinden biri olarak sürdürmektedir. O 2013 yılında 9. en zengin Bollywood aktör. 8. Sanjay Dutt , Sunil Dut ve Nargis Dut oğlu, Sanjay Dut yaklaşık 10 milyon dolar varlık sahibi. Filmlerde bir kötü adam rolüyle takdir topluyor. 7. Hrithik Roshan  en güzel ve sektörün en yakışıklı adam, Hritik Roshan yaklaşık 30 milyon dolarlık varlıkların sahibi. Onun cazibesi ve kişiliğinden dolayı birçok kız ona aşık oluyor. Ama başlangıç ​​filmlerin çoğunda o akli dengesi yerinde olmayan çocuk rolü yapıyor. Ve o mükemmel oyunculuk ve dans becerileri şüphesiz var. 6. Ajay Devgan , Ajay'ın varlıkları da 30 milyon dolar civarında bulunmaktadır. 5. Amitabh Bachchan  da Büyük B olarak bilinen Amitabh Bachan, tüm Bollywood yeni